Thank you very much for teachering us - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tisse Nimwegen - WaarBenJij.nu Thank you very much for teachering us - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tisse Nimwegen - WaarBenJij.nu

Thank you very much for teachering us

Door: Tisse

Blijf op de hoogte en volg Tisse

12 Juli 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het zit erop en hoe ga ik de kids missen! Iedere dag tandenpoetsen, 2x in de week shirtjes wassen, na sport douchen en elke eerste zondag van de maand een vriendschappelijke voetbal competitie tegen kids van andere projecten, je leert ze zoveel meer dan alleen Engels of theater.

De voorstellingen waren geweldig, zowel die van Esther als die van mij gingen ontzettend goed en ook de kids waren heel trots op wat ze neergezet hadden! Het was prachtig om te zien dat ze alle oefeningen die we gedaan hebben voor stage appearance heel goed meenamen in hun spel en ze echt zo serieus mogelijk probeerden te spelen. Ze kwamen echt naar voren en stonden overtuigend op het podium, trots, trotser, trotst!

We hadden vlak voor de voorstelling nog een generale repetitie en voordat ze die mochten spelen een korte briefing. Waar sommige van de kids het in de workshops niet altijd even leuk leken te vinden waren ze nu allemaal heel stil, geconcentreerd en aandachtig aan het luisteren, ik kon zien dat ze toch allemaal heel veel zin hadden om te gaan spelen en in de generale repetitie namen ze alle tips mee en deden het echt geweldig. Toen het zover was hebben ze geknald en toen ik na de buiging naar ze toe kwam en ze op hun hart drukte hoe trots ik wel niet was kon de glimlach op hun hoofdjes niet groter en zag je in hun ogen echt een glans van trots. Weer een ervaring op het PDC die ik nooit zal vergeten.

Het afscheid was zwaar. Het was heel fijn dat we een voorstelling gemaakt hebben met de kids want op die manier werk je wel een beetje naar het afscheid toe, maar als er dan donderdag in de les gezegd wordt dat het morgen je laatste dag is en je allemaal sippe en verschrikte gezichtjes ziet is dat wel lastig. Vrijdag werd ik overspoeld met kinderen, tekeningen, ‘You no Holland’, ‘You here monday’, ‘I love you’, een tekening van de middaggroep met alle namen en ‘We miss you’ en een envelopje met een ware brief van de ochtendgroep:

letter for teacher Tisse
We are missyou.
What do you like?
I need you. I want you.
Teacher Tisse is a good Teacher.
She is a beautifull.
Who old is she?
I love you.
I love movie “the little mermaid Dessabel?”
Thank you very much for teachering us. you are my good teacher.
Srey Ka, Sa Orn, Neght, Rath, Tola, Srey Rath, Leak, Samnang, Sophea, Chenn

Om de emotionele sfeer nog net even te vergroten heb je dan nog je eindgesprek met je coördinator waarin je de hemel in geprezen wordt met meer positieve feedback dan een mens aankan. Kortom een enigszins trieste, erg melancholische maar vooral prachtige dag. Het zou me niets verbazen als het PDC me op een dag terug ziet.

Esther en Sacha gingen hetzelfde weekend weg uit Siem Reap en ook dit viel me zwaarder dan verwacht. Je bouwt echt een sterke band op in zo’n korte tijd en ik hoop iedereen dan ook snel weer te zien als we allemaal in Nederland zijn!

Dit hele afscheid is nu 2 weken geleden en dinsdag kom ik alweer naar huis. In deze laatste 2,5 week ben ik in Thailand en heb ik samen met Rosa de Full Moon Party op Koh Panghan overleeft, op Koh Tao een duikcursus gevolgd en mn PADI gehaald en daar verbleven (nu nog) in een heel luxe duikresort, ga ik morgen met nachttrein naar Bangkok om daar nog een paar dagen te verblijven en vervolgens mn vlucht te halen en in Nederland aan te komen.

Ik ga het vele, goedkope, verse fruit, de aardige mensen, het warme weer (niet zoveel zon meer helaas, regenseizoen komt eraan/is begonnen), de leuke medevrijwilligers en medereizigers, het Engels praten, het iedere dag een menukaart voor je neus krijgen en kunnen kiezen wat je eet, het niet te hoeven stofzuigen, afwassen, koken, wassen, afruimen, opdekken, het mineraalwater, de ijskoffie, het betaalbaar uit eten gaan, het strand, de zwembaden, de kinderen, de palmbomen en het goedkope reizen missen!!

Lief Cambodja en Thailand, ik kan met zekerheid ‘tot ziens’ zeggen want ik wil nog veel meer gaan zien van jullie en dit prachtige werelddeel.

!








  • 12 Juli 2012 - 14:11

    Claire:

    I totally agree!! Super leuk Tis. Haha eindelijk ervaren jullie nu wat ik ook al heb meegemaakt..terugkomen in Nederland. Succes! :( en tot snel??!! xx

  • 12 Juli 2012 - 14:11

    Claire:

    I totally agree!! Super leuk Tis. Haha eindelijk ervaren jullie nu wat ik ook al heb meegemaakt..terugkomen in Nederland. Succes! :( en tot snel??!! xx

  • 12 Juli 2012 - 16:53

    Mxm:

    Er kan toch niets tippen aan Maurik, de C1000 en de rommelmarkt van de kerk.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Tisse

Actief sinds 21 April 2010
Verslag gelezen: 6905
Totaal aantal bezoekers 31462

Voorgaande reizen:

19 April 2012 - 17 Juli 2012

Pure! Dream Centre

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Shanghai&wereldtentoonstelling

Landen bezocht: